Usuwanie DPF Szczecin
Filtr cząstek stałych to pewnego rodzaju katalizator, który ma za zadanie zatrzymać i zneutralizować sadzę. Niestety nie sa to doskonałe urządzenia i posiadają wiele wad powodujących, że wymagana jest kosztowna naprawa tych elementów lub części wchodzących w skład układu DPF/FAP. Czasami filtr DPF można wyczyścić, niemniej jednak jeśli ma on więcej niż 250-300tyś km przebiegu to metale szlachetne, które w nim były i które powodują że filtr DPF działa po prostu się utleniają. Mniej metali oznacza gorsze właściwości filtra pod względem neutralizacji sadzy a tym samym jego częstsze zapychanie się i problemy z regeneracją filtra DPF i automatycznym jego oczyszczaniem. W przypadku gdy filtr DPF jest uszkodzony lub uszkodzone są komponenty w układzie oczyszczania spalin takie jak czujnik różnicy ciśnień czy czujnik lub czujniki temperatury spalin wtedy tak naprawdę mamy dwie opcje do wyboru:
- Wymiana filtra DPF
- Usunięcie filtra DPF
Należy tutaj pamiętać, że jeśli samochód jest niesprawny i generuje ponadnormatywną ilość spalin lub spaliny są czarne od nadmiaru sadzy to samochód NALEŻY naprawić.
Usunięcie filtra DPF nie naprawi układu wtryskowego i silnika - jedynie odetka układ wydechowy i umożliwi dalszą jazdę.
- Jak wygląda usunięcie filtra DPF w naszej firmie? Cały proces wygląda mniej więcej tak:
- Diagnostyka i sprawdzenie błędów
- Odczyt programu ze sterowniki silnika
- Modyfikacja programu przez naszego partnera TuneFORCE
- Wgranie zmodyfikowanego programu
- Diagnostyka i sprawdzenie błędów
- Usunięcie uszkodzonego filtra DPF(chyba że klient sam go usunął przed przyjazdem do nas)
- Testy drogowe, diagnostyka i sprawadzanie błędów
Cały proces nie jest skomplikowany ale żeby wykonać wszystko prawidłowo i zgodnie ze sztuką potrzeba na to kilka godzin - w zależności od marki i modelu oraz tego czy modyfikujemy sam program, czy usuwamy uszkodzony filtr fizycznie z auta. Zalecamy odstawienie samochodu rano i odbiór po południu.